10.6 C
Szczecin
28 kwietnia 2024
Minister Infrastruktury w zachodniopomorskim: rząd nie zapomniał o naszym regionie
Miasto Szczecin

Minister Infrastruktury w zachodniopomorskim: rząd nie zapomniał o naszym regionie

Droga ekspresowa S3, budowa tunelu w Świnoujściu i modernizacja szczecińskiego dworca – minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk podczas swojej wizyty w stolicy Pomorza Zachodniego zapewniał, że rząd nie zapomniał o naszym regionie.

Zdaniem szefa resortu infrastruktury transport pomiędzy miastami województwa jest coraz łatwiejszy i szybszy.
Na 6 dni przed wyborami prezydenckimi minister Adamczyk podkreślał, że dworzec kolejowy stał się wizytówką Szczecina.
– Rząd Prawa i Sprawiedliwości Zjednoczonej Prawicy dba o zachodniopomorskie jak o każdy inny region. Nie wykluczamy tych regionów z inwestycji transportowych – zapewnił minister Adamczyk.
Polskie Linie Kolejowe starają się cały czas usprawniać komunikację w Zachodniopomorskiem – mówił prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel.
– Na terenie województwa zachodniopomorskiego realizujemy inwestycje o wartości blisko 7 miliardów złotych. Inwestycje w linie kolejowe, modernizujemy tory dojazdowe do portów; ze względów gospodarczych jest to bardzo ważna inwestycja. Tory do [portu – przyp. red.] Szczecin-Świnoujście będą o długości 750 metrów w pełnych naciskach – dodał Ireneusz Merchel.
Stacja Szczecin Główny została całkowicie oddana do użytku na przełomie marca i kwietnia. Dzięki przebudowie zwiększyła się przepustowość stacji.

Wizyta ministra w regionie  zakończyła się konferencją prasową w Świnoujściu, gdzie minister wraz z parlamentarzystami i samorządowcami wizytował plac budowy tunelu pod Świną.

Budowa jest jedną z najważniejszych inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Stałe połączenie ma nie tylko usprawnić przeprawę pomiędzy wyspami, ale być symbolicznym połączeniem Świnoujścia z resztą kraju. Podkreślał to Minister Andrzej Adamczyk.

Budowa tunelu trwa od zimy ubiegłego roku i zakończenie budowy planowane jest na wrzesień 2022 r. Jeszcze w tym roku do Świnoujścia przypłynie maszyna drżąca tunel i rozpocznie się jej montaż.  Całkowita długość inwestycji to około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine).

Żródlo: TVP 3 Szczecin/ GDDiKA Szczecin

Related posts

Szczecin/ Na cmentarzu w Wielgowie uruchomiono „zniczodzielnię”

AZ

Zachodniopomorskie/ Szczątki ok. 30 jeńców odnaleziono na terenie byłego obozu Stalag II-D 

AZ

Niemcy/ Z powodu dużego zainteresowania ambasada RP i Instytut Polski w Berlinie przedłużają zbiórkę darów dla Ukraińców

AZ

MI: powstanie zespół ds. wypracowania porozumienia na rzecz funkcjonowania i rozwoju portów morskich

AZ

Pogoń ma nowego głównego partnera

JK

Związkowcy „Solidarność” przeciw wejściu m. Szczecin do spółki z Niemcami

Admin

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie