Wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę obejmujące częściową rozbiórkę istniejącego oraz budowę nowego mostu na Regalicy.
Inwestycja obejmie m.in.: rozbiórkę trzech stałych przęseł istniejącego mostu kolejowego przecinającego drogę wodną, wraz z podporami i budowę nowego mostu kolejowego w nowym śladzie oraz przebudowę infrastruktury kolejowej związanej z budową mostu kolejowego w nowym śladzie – linia kolejowa nr 273, przebudowę infrastruktury kolejowej na linii nr 428, przebudowę bocznicy kolejowej, przebudowę infrastruktury kolejowej układu stacji kolejowej Szczecin Podjuchy, a także budowę: wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Szklanej, murów oporowych na dojazdach do mostu kolejowego na prawym brzegu Regalicy, przejścia podziemnego w celu bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pieszego pomiędzy torami 1 i 2 na stacji Szczecin Podjuchy z prowadzącymi do niego schodami oraz szybami windowymi wraz z niezbędnym wyposażeniem i zasilaniem.
To niezwykle istotna inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK, ponieważ poprawi bezpieczeństwo żeglugi i usprawni akcje lodołamania. Dzisiejsze porozumienie to kolejny krok w kierunku jej realizacji – mówił wiceminister Marek Gróbarczyk.
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Realizacja prac zapewni większy prześwit mostu. Zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej, co jest istotne dla zwiększenia działań mających na celu ochronę przeciwpowodziową w Szczecinie i skuteczne prowadzenie polsko-niemieckiej akcji lodołamania. Realizacja zadania pozwali też na zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego przy jednoczesnym usprawnieniu żeglugi.
Zadanie jest realizowane w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW). Projekt współfinansowany jest z środków Banku Światowego oraz z środków Funduszu Unijnego (umowa o dotacje w ramach instrumentu „Łącząc Europę (CEF)”). Realizatorem zadania będzie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW Wody Polskie, przy ścisłej współpracy z PKP PLK SA.Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 roku.