25.5 C
Szczecin
30 kwietnia 2024
Jest pozwolenie na przebudowę mostu nad Regalicą
Infrastruktura Miasto Szczecin

Jest pozwolenie na przebudowę mostu nad Regalicą

Wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę obejmujące częściową rozbiórkę istniejącego oraz budowę nowego mostu na Regalicy.

Inwestycja obejmie m.in.: rozbiórkę trzech stałych przęseł istniejącego mostu kolejowego przecinającego drogę wodną, wraz z podporami i budowę nowego mostu kolejowego w nowym śladzie oraz przebudowę infrastruktury kolejowej związanej z budową mostu kolejowego w nowym śladzie – linia kolejowa nr 273, przebudowę infrastruktury kolejowej na linii nr 428, przebudowę bocznicy kolejowej, przebudowę infrastruktury kolejowej układu stacji kolejowej Szczecin Podjuchy, a także budowę: wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Szklanej, murów oporowych na dojazdach do mostu kolejowego na prawym brzegu Regalicy, przejścia podziemnego w celu bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pieszego pomiędzy torami 1 i 2 na stacji Szczecin Podjuchy z prowadzącymi do niego schodami oraz szybami windowymi wraz z niezbędnym wyposażeniem i zasilaniem.

 To niezwykle istotna inwestycja realizowana przez Wody Polskie i PKP PLK, ponieważ poprawi bezpieczeństwo żeglugi i usprawni akcje lodołamania. Dzisiejsze porozumienie to kolejny krok w kierunku jej realizacji – mówił wiceminister Marek Gróbarczyk.

Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Realizacja prac zapewni większy prześwit mostu. Zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej, co jest istotne dla zwiększenia działań mających na celu ochronę przeciwpowodziową w Szczecinie i skuteczne prowadzenie polsko-niemieckiej akcji lodołamania. Realizacja zadania pozwali też na zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego przy jednoczesnym usprawnieniu żeglugi.

Zadanie jest realizowane w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW). Projekt współfinansowany jest z środków Banku Światowego oraz z środków Funduszu Unijnego (umowa o dotacje w ramach instrumentu „Łącząc Europę (CEF)”). Realizatorem zadania będzie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW Wody Polskie, przy ścisłej współpracy z PKP PLK SA.Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 roku.

źródło: Urząd Wojewódzki, Ministerstwo Infrastruktury

Related posts

Zachodniopomorskie stać na więcej z Funduszy Europejskich

Admin

Brak ogrzewania mieszkańców części Szczecina

Admin

Uruchomiono program Domowej Opieki Medycznej

Admin

Morawiecki: kontynuujemy dzieło wzmocnienia wybrzeża

Admin

Można już składać wnioski o zwrot kosztów za nianię lub pobyt w żłobku

Admin

„Paczka dla Rodaka i Bohatera na Kresach”. Kolejne pakunki już gotowe

AZ

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie