Zostały już tylko dwa dni tańszej szczecińskiej Strefy Płatnego Parkowania. Od 31 marca SPP podrożeje i stanie się większa.
W zamian uchwalono obniżki cen biletów okresowych w komunikacji miejskiej, będzie też uruchomiona dodatkowa linia autobusowa. Nie będzie można też kupić abonamentu na rok. Nowa strefa obejmie 140 ulic i placów zamiast dotychczasowych 80.
Pojawili się przeciwnicy, którzy twierdzą, że w trudnym czasie pandemii miasto nie powinno nakładać na mieszkańców dodatkowych opłat a większa Strefa nie zmieni trudnej sytuacji z parkowaniem w Szczecinie. Jednak są również tacy, którzy są za podniesieniem opłat, uważają że w Szczecinie jest coraz więcej aut i Strefa w dotychczasowym kształcie przestała spełniać swoją funkcję wymuszania rotacji na miejscach parkingowych w centrum.
Urząd szacuje wpływy z większej i droższej strefy na około 50 milionów złotych – wcześniej to było około 16 milionów.
Od kwietnia 2021 roku za godzinę postoju w podstrefie A zapłacimy 3,60 zł zamiast dotychczasowych 2,80 zł, a w podstrefie B – 2,80 zł zamiast 1,60 zł. Minimalna opłata za postój (15 minut) w podstrefie A to 90 groszy, a w podstrefie B – 70 groszy.