16 C
Szczecin
29 kwietnia 2024
Umowa na dokończenie rozbudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo podpisana
Infrastruktura Miasto Szczecin

Umowa na dokończenie rozbudowy węzła drogowego Szczecin Kijewo podpisana

W lipcu przyszłego roku planuje się zakończyć rozbudowę węzła na skrzyżowaniu autostrady A6 z drogą krajową nr 10. Prace na węźle Szczecin Kijewo mają wartość ok. 59,9 mln zł.

W zakres robót wchodzi wykonanie wszystkich pozostałych prac związanych z rozbudową węzła. W ramach wcześniejszych etapów robót, zrealizowanych po odstąpieniu od umowy z pierwotnym wykonawcą inwestycji, powstały dwie nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard – Świnoujście i Świnoujście – Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina.

Teraz powstanie nowy wiadukt nad A6 w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z przebudową jezdni DK10. Na autostradzie A6 zostaną usunięte ostatnie stare betonowe płyty i w ich miejsce powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady zostaną wykonane jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. Powstaną również nowe łącznice, cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.

Dokończenie robót na węźle nie będzie możliwe bez wprowadzania zmian organizacji ruchu i czasowych utrudnień. Jezdnia DK10 w stronę Stargardu będzie musiała zostać zamknięta w celu przebudowy i wyburzenia istniejącego wiaduktu oraz wykonania nowego. Dlatego ruch w ciągu DK10 będzie musiał się odbywać dwukierunkowo jezdnią w stronę Szczecina, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wymaga to w pierwszej kolejności poszerzenia jezdni DK10 w stronę Szczecina i wykonania połączeń pomiędzy jezdniami.

Przebudowa jezdni autostrady A6 będzie również powodowała konieczność wprowadzenia ruchu jedną jezdnią z wyłączeniem wakacji. W okresie największego ruchu na autostradzie A6 powinny funkcjonować dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wypracowane założenia do organizacji ruchu zakładają priorytet utrzymywania newralgicznych dla ruchu relacji Kołbaskowo – Stargard, Szczecin – Kołbaskowo i Szczecin – Świnoujście.

 Co bardzo ważne – Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źródło Marek Gróbarczyk Facebook

Related posts

Drugi etap konkursu na nazwy nowych wysp na Zalewie Szczecińskim

Admin

Zachodniopomorskie/ Umowa na budowę przystanku kolejowego Radziszewo między Szczecinem a Gryfinem

JK

Szczecin/ Ponad tysiąc przeszczepów wątroby wykonali lekarze ze szpitala wojewódzkiego

JK

W Dniu Wszystkich Świętych szczecineckie Hospicjum św. Franciszka z Asyżu przeprowadzi coroczną kwestę

AZ

Trasa Północna dofinansowana

AZ

„Tak, Pomagam”. Ruszyła przedświąteczna akcja Caritas

KM

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie