14.8 C
Szczecin
2 maja 2024
We wrześniu wzrost przeładunków w portach Szczecin i Świnoujście
Infrastruktura Miasto Szczecin Powiat Świnoujski

We wrześniu wzrost przeładunków w portach Szczecin i Świnoujście

W portach Szczecin i Świnoujście przeładunki w wrześniu tego roku wzrosły o blisko osiem procent w stosunku do września 2019 roku. To oznacza, że przeładowano więcej o 197,7 tys. ton z 2 576,4 tys. ton w 2019 r. do 2 774,1 tys. ton w 2020 r.

Największy wzrost odnotowano w przeładunku rudy. Wzrost wyniósł aż 46,4 %, co daje 71,6 tys. ton. Drugi pod względem wzrostu był przeładunek węgla + 30%, a trzecie paliw + 26,8%. Wzrósł także przeładunek drobnicy o 3,6 % (w tym drobnicy promowej o 5,5%).

We wrześniu spadły natomiast przeładunki zboża o 33,3%, kontenerów o 4,7% i innych masowych o 1,4%.

Narastająco po trzech kwartałach br. porty w Szczecinie i Świnoujściu notują niewielki jednocyfrowy spadek przeładunków. Tych w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jest mniej o sześć procent.  

Warto podkreślić, że mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej ciągłość dostaw towarów nie została zagrożona a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają bez zakłóceń.

Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu, trwa także proces wyłaniania operatora Głębokowodnego Terminala Kontenerowego.

W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów.

Tor wodny Świnoujście – Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co umożliwi zawijanie większych jednostek w szczecińskim porcie.

Wspólnie z partnerami Port realizuje konsekwentnie gigantyczny program inwestycyjny przekraczający 1,5 mld euro służący poprawie oferty portów, a w konsekwencji pozyskaniu dodatkowych kontrahentów i ładunków.

Ruszają dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.

Wprowadzone przez ZMPSiŚ SA procedury bezpieczeństwa zapobiegły niebezpieczeństwu pojawienia się wirusa wśród pracowników i przypływających załóg.

Spółka spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się we wsparcie służb medycznych w walce z korona wirusem i przekazała dwie darowizny.

Pomoc od portu, w kwocie miliona złotych trafiła do trzech szpitali – dwóch w Szczecinie: zakaźnego przy ul. Arkońskiej i PSK 1 przy ul. Unii Lubelskiej oraz do koszalińskiego Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Tytusa Chałubińskiego.

Za przekazane środki został zakupiony sprzęt potrzebny tym jednostkom, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans. Z kolei druga darowizna przeznaczona była na zakup aparatury służącej do wczesnej diagnostyki koronawirusa.

Źródło: ZMPSiŚ

Related posts

Zachodniopomorskie/ Ponad 400 paczek trafi do kombatantów w ramach akcji „Paczka dla Bohatera”

AZ

Zachodniopomorskie jednym z liderów w Polsce, jeśli o chodzi o liczbę szczepień

Admin

Dziś setna rocznica rozpoczęcia Bitwy Warszawskiej

Admin

PiS: W Szczecinie trwa festiwal podwyżek

AZ

Odznaczenia prezydenta RP za walkę z komunistycznym reżimem

JK

Problem ukraińskiego zboża w Polsce. Plany nowego ministra rolnictwa

KM

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie