Kolejna dostawa gazu do terminalu LNG w Świnoujściu. Druga w tym miesiącu i czwarta gazowcem wyczarterowanym przez grupę Orlen. Na pokładzie około 70 tysięcy metrów sześciennych błękitnego paliwa ze Stanów Zjednoczonych.
W 2023 roku Grupa ORLEN planuje utrzymać wysoką efektywność operacji LNG, dostosowując wolumen importu gazu drogą morską do zapotrzebowania odbiorców i sytuacji rynkowej. Podobnie jak w 2022 r. dominującym kierunkiem importu będzie USA, co ma związek z realizacją dwóch umów długoterminowych z amerykańskimi firmami Chenierem i Venture Global, o łącznym docelowym wolumenie prawie 3 mln ton LNG rocznie.
W tym roku Terminal LNG ma w planie przyjąć rekordową ilość ponad 60. dostaw LNG. Będzie to możliwe dzięki kontynuowanej rozbudowie gazoportu.
Rozbudowa Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu stanowi element większego planu inwestycyjnego Grupy Kapitałowej GAZ-SYSTEM, tzw. Bramy Północnej, w ramach której polski system gazowy ma zostać przygotowany do odwrócenia kierunku zasilania z relacji wschód-zachód na kierunek północny.
Źródło: TVP3 Szczecin/GAZ=SYSTEM Fot.: GAZ-SYSTEM