Dzisiaj maszyna TBM drążąca tunel w Świnoujściu weszła pod cieśninę Świna. Długość wydrążonego tunelu wynosi 485 metrów. Do zakończenia drążenia pozostało już mniej niż 1000 metrów. Do wczoraj maszyna zamontowała 170 ringów 1,5- metrowych i 108 2-metrowych.
Co jeszcze działo się na budowie w wielkim skrócie?
W szybie startowym odpompowywano wodę, uszczelniano płytę denną i ściany szczelinowe oraz zlikwidowano studnię odwodnieniową. Zamontowano też dodatkową pompę transferową. W rejonie rampy trwały m. in. prace przy wiadukcie nad segmentem siódmym, a w segmentach dziesiątymi i jedenastym izolowano strop górny. Trwa separacja urobku – w zakładzie STP. W związku z postojem technologicznym maszyny TBM możliwe było wykonanie prac serwisowych. Bez ustanku w zakładzie prefabrykacji trwa produkcja segmentów obudowy tunelu. Po obu stronach Świny prowadzona jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu. Trwają też roboty drogowe.
Źródło Polska Morska