Montaż maszyny TBM, która wydrąży tunel w Świnoujściu postępuje. Pod koniec lutego ma rozpocząć się próbny rozruch maszyny, a zasadnicze drążenie w marcu. Na budowie jest obecne Laboratorium Drogowe Inwestora Zastępczego GDDKiA O/Szczecin, które stale kontroluje materiały.
Całkowita długość inwestycji będzie wynosić 3,4 km. Zasadnicza jej część, czyli tunel drążony pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin, będzie miał długość 1,48 km. Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.
Inwestorem budowy tunelu w Świnoujściu jest Miasto Świnoujście, a GDDKiA pełni rolę Inwestora Zastępczego. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace zakończą się w III kwartale 2022 roku.
Źródło GDDKiA Szczecin