Jest decyzja Rady Miejskiej w Szczecinie dotycząca poszerzenia i podwyżek w Strefie Płatnego Parkowania. Po wielogodzinnej dyskusji radni stosunkiem głosów 15 za, 11 przeciw i 5 wstrzymujących się uchwałę przyjęli. Podwyżki wejdą w życie 31 marca przyszłego roku.
Strefa Płatnego Parkowania w nowym wydaniu obejmowała będzie ponad 12 tysięcy miejsc, a nie jak dotychczas niespełna 8. Wzrosną także opłaty. W strefie A podwyżka sięgnie 30 procent, za pierwszą godzinę zapłacimy 3,60 zł. W strefie B pierwsza godzina będzie droższa aż o 60 procent, koszt to 2,80 zł. Drastycznie podrożeją abonamenty. Za strefę A zapłacimy 300 złotych miesięcznie, a za B – 200 zł. Dodatkowo abonamenty mogą nabywać tylko mieszkańcy Szczecina.
– Te podwyżki to po prostu łupienie kierowców, a nie dawanie nic w zamian. Mieszkańcy przytaczają takie argumenty, że jest to skok na ich kasę. Przedstawialiśmy ankiety, z których wynika, że 77 procent ludzi jest przeciwna wprowadzeniu tych podwyżek – powiedział Marcin Pawlicki, przew. klubu PiS w szczecińskiej radzie miasta.
60 razy więcej zapłacą za to użytkownicy samochodów hybrydowych. Dotychczas ich ekologia gwarantowała abonament za 10 złotych rocznie. Teraz muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 600 złotych. Wraz z opłatami wzrosną też kary. Za brak opłaconego postoju zapłacimy nie 50, a 200 złotych.
– Zdecydowana część naszego klubu będzie wspierać zmiany idące w kierunku ograniczenia ruchu w centrum miasta i tego, żebyśmy mieli rotację i dobrą komunikację, abyśmy chętniej podróżowali komunikacją miejską, zostawiali samochody i nie potrzebowali ich, szczególnie w ścisłym centrum – powiedział Łukasz Tyszler, przew. KO w szczecińskiej radzie miasta.
Na tej samej sesji, radni rządzącej koalicji Bezpartyjni KO zdecydowali o ustanowieniu 4 nowych płatnych parkingów niestrzeżonych. Powstaną one pod Trasą Zamkową i przy ulicach Ogińskiego, Czarnieckiego oraz Szymanowskiego.
– Wątpliwa jest tutaj zwiększona rotacja, natomiast na pewno mieszkańcy będą mieli mniejszy komfort w przemieszczaniu się. Chciałabym też zadać pytanie, czy Pan prezydent przesiądzie się do komunikacji miejskiej, czy rowerem zawiezie dzieci do szkoły – mówiła Agnieszka Kurzawa, szczecińska radna PiS.
Projekt głosami Koalicji Obywatelskiej i Bezpartyjnych przegłosowano, choć konsultacje społeczne wyraźnie wskazywały, że ponad 65 procent mieszkańców miasta, zmian w strefie nie chce.
Źródło: TVP 3