Jak podaje Urząd w Świnoujściu, odebrane zostały zgłoszenia od rodziców uczniów szkół znajdujących się na zachodniopomorskich wyspach, że pojawiać się zaczęły problemy techniczne podczas kontynuowania nauki zdalnie. W dniu 3.04.2020 roku przedstawiciele Miasta spotkali się z lokalnymi firmami informatycznymi:
Łącze w mieście jest sprawne – Jak podają przedstawiciele firm branż informatycznych w Świnoujściu
Co więc w takim razie możemy z tym zrobić?
KLIKNIJ TUTAJ, ABY PRZEJŚĆ DO PORADNIKA MÓWIĄCEGO JAK SOBIE RADZIĆ Z TAKIM PROBLEMEM!
Chcąc rozwiązać ten problem koniecznym było zasięgnięcie opinii specjalistów. Zastępca prezydenta Barbara Michalska z udziałem m. in. zastępcy prezydenta Pawła Sujki, sekretarz Miasta Doroty Konkolewskiej spotkali się ze znanymi operatorami internetu w Świnoujściu Piotrem Mumotem, Maciejem Makuchem z zarządu firmy AC Systemy sp. z o.o. i Maciejem Siutą z FN-Serwis Spółka Jawna. W ich opinii internet w mieście jest bardzo dobry. W tym zakresie nie ma żadnych potrzeb, w które Miasto powinno się angażować. Problem może być ulokowany:
– po stronie dostawców internetu,
– umów, jakie użytkownicy mają zawarte z operatorami,
– lub sprzętu komputerowego.
Aby zwrócić uwagę działających na rynku świnoujskim operatorów internetu na obecnie występujące problemy prezydent skierował do nich prośbę w imieniu wszystkich użytkowników o uwzględnienie zobowiązania się do dostawy stabilnego połączenia sieciowego:
W ramach powierzonych samorządowi zadań w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży realizacja tego obowiązku w dobie trwającej epidemii koronawirusa odbywa się poza placówkami do tego powołanymi, z wykorzystaniem środków zdalnego porozumiewania się. Prowadzone zajęcia on-line z wykorzystaniem komunikatorów bardzo często jednak napotykają na techniczne problemy związane z sygnałem internetowym. Zgłoszenia rodziców jak i nauczycieli sprowadzają się do kwestii zawieszania i zaniku połączeń w trakcie prowadzonych zajęć.
Jesteście Państwo jednym z operatorów dostarczających sygnał do użytkowników końcowych- domowych i w związku z tym bardzo proszę o zapewnienie na ten trudny dla wszystkich czas, dostaw stabilnych i nieprzerwanych. Za zrozumienie sytuacji i udzieloną pomoc z góry serdecznie dziękuję.
Ponadto, żeby pomóc odbiorcom internetu pracującym zdalnie urząd wydał również czytelny i prosty poradnik opracowany przez Macieja Siutę w formie wirtualnej, z którego będą mogli skorzystać wszyscy, którzy mają problemy techniczne m.in. w nauczaniu i uczeniu się on-line: uczniowie, nauczyciele i rodzice. Jest on zamieszczony na stronach internetowych placówek oświatowych. Będzie również możliwość wydrukowania pliku. Instrukcja zawiera wskazówki dla użytkownika jak samodzielnie rozwiązać swój problem.
Źródło: http://www.swinoujscie.pl/pl/news/content/15210