W Szczecinie od kilku dni rozpoczęły się prace remontowe przy alei Jana Pawła II, które obejmują m.in. wymianę nawierzchni jezdni. Kontrowersje wzbudza demontaż zabytkowej, 130 – letniej kostki brukowej znajdującej się na Złotym Szlaku.
Pół roku temu w mediach pojawiły się informacje, że modernizacja będzie obejmować nową nawierzchnię ścieżki rowerowej i chodników, jednak kostka brukowa pozostanie na jezdni. Dzisiaj wiemy jednak, że zastąpi ją asfalt. O wyjaśnienie tej sytuacji zaapelował przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości w Szczecinie, Marcin Pawlicki, który skierował w tej sprawie interpelację do władz miasta. Dopytuje w niej m.in. na jaki cel zostanie przeznaczona zabytkowa kostka brukowa, gdzie będzie przechowywana oraz czy na jej likwidację wydał zgodę konserwator zabytków,
– Mieszkańcy zwracają uwagę, że 130 – letnia kostka brukowa, która obecnie jest usuwana, zdecydowanie wyróżniała się swoją trwałością, a XIX – wieczny bruk na Złotym Szlaku podkreślał szczecińską architekturą tego miejsca.
Szczeciński radny zwraca uwagę, że jest w mieście wiele innych ulic, które wymagają pilnych prac remontowych, a aleja Jana Pawła II do takich nie należy.
– Remonty jezdni przydałyby się w wielu innych lokalizacjach naszego miasta np. ulice Kolumba, czy Tama Pomorzańska, które wymagają pilnego remontu. Tym bardziej, że jednym z głównych powodów wymiany nawierzchni na alei Jana Pawła II jest zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez samochody. Stan nawierzchni jezdni był poprawny, wymagał bieżących napraw, a inwestycja pochłonie duże koszty, blisko 24 miliony złotych.
Przebudowa alei Jana Pawła II zakończy się za około rok, a zdania na temat potrzeby jej remontu są podzielone.