Sześć firm i konsorcjów chce projektować i budować ponad 24-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 Bobolice-Szczecinek. Żadna z ofert nie przewyższa kwoty niespełna 1,4 mld zł, którą GDDKiA zamierza przeznaczyć na tę inwestycję.
Z informacji przekazanych w czwartek przez rzecznika prasowego szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Mateusza Grzeszczuka po otwarciu ofert na realizację S11 na odcinku Bobolice-Szczecinek wynika, że projektować i budować chce sześć firm i konsorcjów.
Najwyższą cenę za wykonanie zamówienia zaproponowała firma PORR. Jej oferta opiewa na kwotę ponad 1,280 mld zł. Najtaniej chce projektować i budować Intercor – zadeklarowano 1,107 mld zł.
Jak podał Grzeszczuk, każda z ofert mieści się w kwocie blisko 1,4 mld zł, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na inwestycję.
Oferty będą obecnie sprawdzane i analizowane pod względem spełniania kryteriów przetargu. W ich ocenie brane będą pod uwagę: cena, przedłużenie gwarancji na ekrany akustyczne, na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze oraz na obiekty mostowe, a także zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.
„Wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w 2026 roku” – przekazał rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Ponad 24-kilometrowy odcinek Bobolice-Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin-Bobolice i oddaną do ruchu w 2019 r. obwodnicę Szczecinka. Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.
Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na odcinku Bobolice-Szczecinek powstaną dwa węzły drogowe – Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. „Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt” – poinformował Grzeszczuk.
Źródło/PAP