3.7 C
Szczecin
20 kwietnia 2024
Infrastruktura Ważne

Zachodniopomorskie/ Umowa z wykonawcą na realizację S6 a odcinku Koszalin-Sławno

GDDKiA podpisała w piątek z konsorcjum Kobylarnia i Mirbud umowę na realizację S6 na odcinku Koszalin-Sławno. Mimo kryzysu wywołanego agresją Rosji na Ukrainie, gospodarczego, ekonomicznego polskie budowy funkcjonują, podpisujemy kolejne umowy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W piątek w sławieńskim magistracie dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Lendner podpisał w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka umowy z przedstawicielami wybranych w przetargach konsorcjów na realizację drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin-Sławno oraz nadzór nad inwestycją.

Drogę S6 na odcinku Koszalin-Sławno wykona konsorcjum Kobylarnia i Mirbud za 657,9 mln złotych. Natomiast nadzór nad inwestycją za kwotę 9,9 mln zł sprawować będzie konsorcjum DTŚ i Trakt.

Szef resortu infrastruktury podkreślił, że to dobra wiadomość dla kierowców, dla Polski, dla regionu, który „jest trudno dostępny komunikacyjne”, który „wymaga bezpiecznych, komfortowych dróg”. Zaznaczył, że, realizując inwestycje drogowe na Pomorzu Środkowym, rząd PiS dotrzymuje wyborczych obietnic.

„Środkowe Wybrzeże bez dobrych połączeń, bez drogi S6 biegnącej wzdłuż wybrzeża Bałtyku i bez S11, która z Koszalina jest budowana teraz do Bobolic, ale dalej projektowana w kierunku południowym do połączenia z autostradą A2, a dalej z Górnym Śląskiem na wysokości Tarnowskich Gór, region nie będzie się mógł rozwijać, (…) nie pobudzi potencjału, który w nim tkwi” – powiedział Adamczyk, argumentując potrzebę dobrej komunikacji drogowej.

Zaznaczył przy tym, że GDDKiA prowadzi obecnie ponad 100 wielkich inwestycji. Mówił, że owszem, zdarzają się opóźnienia z różnych przyczyn technicznych, ekonomicznych, gospodarczych, „ale polskie budowy funkcjonują”.

„Wykonawcy i producenci mogą być dobrej myśli. Mimo kryzysu wywołanego agresją Rosji na Ukrainie, kryzysu gospodarczego, ekonomicznego polskie budowy funkcjonują, podpisujemy kolejne umowy” – podkreślił Adamczyk.

Szef MI powiedział, że przed przyjazdem do Sławna był na budowie S11 między Koszalinem a Bobolicami oraz na budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa. „Jestem pod wrażeniem, jak sprawnie można prowadzić inwestycje” – ocenił.

Przekazał, że ma nadzieję, iż w obecnej dekadzie zbudowana zostanie S11, która połączy północ z południem.

Wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker mówił o historycznej chwili dla regionu, o spełnieniu marzeń o budowie S6 wielu mieszkańców. Natomiast wiceminister klimatu i środowiska Małgorzata Golińska zwróciła uwagę, że region Pomorza Środkowego już nie jest nazywany „białą plamą komunikacyjną”.

Oferta konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud wybrana została jako najkorzystniejsza we wrześniu. Stało się to po tym, jak wybrana w kwietniu firma Polaqua ostatecznie w sierpniu zrezygnowała z podpisania umowy na realizację zadania i GDDKiA dokonała ponownej oceny pozostałych 11 ofert złożonych w przetargu.

Zadaniem wybranego konsorcjum jest przygotowanie projektów wykonawczych w ciągu 10 miesięcy, a w kolejnych 19 miesiącach, z wyłączeniem okresów zimowych, realizacja robót budowalnych, a także uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zakończenie inwestycji przewidziane jest w sierpniu 2025 roku.

Odcinek o długości 23,1 km rozpoczyna się tuż za obwodnicą Koszalina i Sianowa i kończy przed miejscowością Sławno. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę czterech węzłów drogowych: Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice, przebudowę dróg poprzecznych, krzyżujących się z nowo zaprojektowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Polaqua wycofała się także z budowy S6 na odcinku Sławno-Słupsk o długości 22,9 km. Dyr. Lendner poinformował w piątek o dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty z pozostałych złożonych w przetargu. Złożyła ją Stecol Corporation. Jej wartość to nieco ponad 701 mln zł.

W ramach 46-kilometrowej trasy S6 Koszalin-Słupsk powstanie osiem węzłów drogowych oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych II kategorii. Droga ekspresowa wyposażona zostanie w nowoczesne urządzenia do zarządzania ruchem, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy związane z bezpieczeństwem ruchu na drodze. Ponadto powstanie sieć teleinformatyczna umożliwiająca sprawne i szybkie komunikowanie zdarzeń do Punktu Informacji Drogowej.

Nowa droga powinna zostać udostępniona kierowcom w 2025 r. Wówczas drogą ekspresową S6 można będzie przejechać od Trójmiasta do Szczecina.

Źródło/ PAP/ Fot. Twitter – MI_GOV_PL

Related posts

Mieszkańcy czekają na drogę kilkanaście lat. Wreszcie się doczekają

JK

Kwarantanna w Polsce skłania Polaków do bezpiecznych zakupów online.

Admin

Seniorzy z Krosina w gminie Grzmiąca mają swój klub

Admin

Trwa budowa przyczółków wiaduktu nad drogą do Budzistowa pod Kołobrzegiem

JK

Port Szczecin. Kanał Dębicki będzie przebudowywany i modernizowany

Admin

Budowa drogi S3 na odcinku Brzozowo-Miękowo już na ukończeniu!

Admin

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie