3.1 C
Szczecin
25 kwietnia 2024
Miasto Szczecin Ważne

Zachodniopomorskie/ Wybrano oferty w przetargu na projekt Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Wybrano oferty w przetargu na opracowanie projektu dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6 – poinformował w poniedziałek szczeciński oddział GDDKiA. Projekt budowlany dla dwóch zadań przygotuje firma Transprojekt Gdański.

„Wybraliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6. Przetarg był podzielony na dwa zadania: pierwsze od Kołbaskowa do Polic oraz drugie od Polic do Goleniowa. Dla obu zadań jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy Transprojekt Gdański” – poinformował w poniedziałek rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk.

Dodał, że wartość wybranej oferty dla pierwszego zadania to 13,28 mln zł, a dla drugiego – 22,12 mln zł. Dla pierwszego zadania wpłynęło pięć, dla drugiego osiem ofert. Pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru ofert.

„Przetarg na opracowanie dokumentacji dla ZOS składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo – Dołuje i Dołuje – Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część dotyczy odcinka Police – Goleniów o długości 23,41 km, który zawiera planowany tunel pod Odrą o długości ok. 5 km” – wyjaśnił Grzeszczuk.

Wskazał, że na wykonanie projektu budowlanego przewidziano dla części pierwszej 13 miesięcy, a dla drugiej (odcinek z tunelem) – 15 miesięcy.

Zachodnia Obwodnica Szczecina ma ominąć aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem.

„Sąsiedztwo instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 do 5 km. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce” – zaznaczył rzecznik.

Nowa trasa ma być alternatywą dla obecnego szlaku S3/A6, omijającego Szczecin od południa oraz wschodu – razem z nim ma utworzyć ring wokół miasta. Jak podkreśla GDDKiA, droga znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie województwa zachodniopomorskiego.

Szczególne znaczenie – jak wskazano – będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, krótszy będzie także czas przejazdu. Z centrum Szczecina wyprowadzona zostanie znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.

W listopadzie ub.r. decyzją ministra infrastruktury przyznano 411,2 mln zł na prace przygotowawcze dla tej inwestycji. Te obejmują również uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i wypłatę odszkodowań za nieruchomości pod drogę. Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wcześniej droga była planowana do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Źródło/ PAP/ Fot. TVP info

Related posts

Szczecin/ 430 paczek trafi do osób samotnych, ubogich i bezdomnych

JK

Grupa Orlen: terminal w Świnoujściu przyjął 4,4 mln ton LNG, to więcej o 57 proc. rdr

JK

Mierzeja Wiślana – #Idea nabiera kształtu!

Admin

Szczecin/ Jednorazowe świadczenie dla obywateli Ukrainy

JK

Rozszerzone tarcze antykryzysowe i kolejne etapy odmrażania gospodarki

Admin

W Szczecinie rozpoczęły się „Żagle 2021”

Admin

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie