14.4 C
Szczecin
5 lipca 2022
Wiadomości Zdrowie

Analiza: po pandemii rynek e-wizyt lekarskich jest wart miliardy złotych

Wybuch pandemii Covid-19 bezprecedensowo odmienił rynek wirtualnej opieki zdrowotnej. Branża jest warta miliardy złotych. Trend jest już nie do zatrzymania i nie ominie Polski – poinformowała w czwartek firma doradcza Kearney.

W czwartek firma doradcza Kearney opublikowała raport „Year-ahead predictions 2022”, w którym przedstawiono prognozy dla rynku wirtualnej opieki zdrowotnej.

W USA w ciągu najbliższych pięciu lat sektor ten urośnie o 28 proc. „Brytyjski natomiast już jest wart 2,5 mld zł i stale się rozwija. Jeszcze większe wrażenie robią prognozy dotyczące Chin – mówi się, że w ciągu 10 lat tamtejszy rynek tele-medycyny będzie wart 2,6 bln zł” – wymieniają autorzy.

„Liczby nie pozostawiają złudzeń – zapoczątkowany przez pandemię trend jest już nie do zatrzymania. Eksperci Kearney potwierdzają, że obserwujemy go także w Polsce” – napisano w informacji o raporcie.

W Stanach Zjednoczonych, w okresie od czerwca do listopada 2020 r., porady lekarskie on-line stanowiły 30 proc. wszystkich wizyt. „Choć większość Amerykanów deklarowała, że wolałaby odwiedzić lekarza osobiście, to niemal 90 proc. z nich było zadowolonych z usług, jakie otrzymali w ramach wirtualnych spotkań” – wskazała firma Kearney.

„Eksperci zakładają, że rok 2022 przyniesie bezprecedensową wręcz ekspansję wirtualnej opieki zdrowotnej, a ta stanie się integralną częścią sektora na całym świecie. Tego, że popyt na zdalne usługi medyczne nie zmaleje możemy być pewni” – powiedział cytowany w informacji Dawid Krzysiak, dyrektor Kearney w Warszawie. „Jako społeczeństwo dążymy bowiem do przeniesienia jak największej części naszych aktywności do sieci” – dodał.

Krzysiak odniósł się do rozwoju opieki medycznej on-line w Polsce. „Nie zapominajmy, że Polska to kraj, w którym problem wykluczenia komunikacyjnego dotyka kilku, a nawet kilkunastu milionów osób. Wizyta w gabinecie oddalonym o kilkadziesiąt kilometrów jest nie lada wyzwaniem, a możliwość uzyskania porady i recepty podczas rozmowy telefonicznej jest dla wielu osób jedynym rozwiązaniem” – podkreślił.

Jak przekazał Krzysiak, „w ciągu ostatnich dwóch lat 62 proc. Polaków skorzystało z telemedycyny, porównując do mniej niż 10 proc. przed pandemią”. „Dzisiaj wracamy do gabinetów, ale przyzwyczajenia i umiejętność skorzystania z kanałów cyfrowych z nami zostaną” – ocenił.

Kearney to działająca od 1926 roku firma konsultingowa, zapewniająca doradztwo przedsiębiorstwom na całym świecie, agencjom rządowym oraz organizacjom non-profit. Działa w ponad 40 krajach i zatrudnia powyżej 4 tys. pracowników. 

Źródło/ PAP/ Fot. pacjent.gov.pl

Related posts

Paweł Szefernaker: rolą rządzących jest stwarzać strażakom jak najlepsze warunki do pracy

AZ

Caritas Polska: w dwóch ostatnich dniach do migrantów trafiły ponad 2 tony cukru i 1900 opakowań jedzenia w słoikach

AZ

Zakaz Odwiedzin w Pyrzyckim Szpitalu

Admin

Zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej

Admin

PKP Intercity planuje w okresie okołoświątecznym wydłużenie ponad 200 pociągów

AZ

SŁAWNO: Nagrody za uratowanie 21-latka.

Admin

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie