9.6 C
Szczecin
25 kwietnia 2024
Infrastruktura Powiat Stargardzki

Zapoznaj się z przebiegami obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20

Trwa akcja informacyjna dotycząca wariantów przebiegu obwodnic Stargardu i Złocieńca na DK20. Zostały uruchomione strony internetowe projektów, na których można zapoznać się ze szczegółowymi mapami wariantów przebiegu obwodnic.

Na stronach zostały umieszczone również ankiety, w których można wyrazić swoje opinie na temat wariantów przebiegu obwodnic. W przyszłym roku planowane jest uzyskanie dla tych obwodnic decyzji środowiskowych, które określą wariant realizacyjny.

Inwestycje z Programu 100 obwodnic

Obwodnice Stargardu i Złocieńca na DK20, to 2 z 9 inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach rządowego Programu 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Prace przygotowawcze dla tych obwodnic ruszyły w ubiegłym roku. Wcześniej nie było przygotowanych żadnych projektów, dlatego w pierwszej kolejności zostały wyznaczone warianty przebiegu. W przyszłym roku planowane jest przeprowadzenie procedury wydania decyzji środowiskowej. Następnie ruszą pracę nad dalszymi etapami dokumentacji, które będą obejmowały również badania geologiczne. Realizacja obwodnic przewidziana jest w latach 2024-2028.

Obwodnica Stargardu w ciągu DK20

Stargard posiada już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10. Przez miasto ciągle jednak przebiega DK20 biegnąca od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni. Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20. 

Nowa trasa będzie omijała Stargard od wschodu. Droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu. Trasa będzie biegła w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. Zostały wyznaczone 4 wariant przebiegu obwodnicy. Długość w zależności od wariantu wynosi od 4,4 do około 4,8 km.

Obecnie droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Problemem jest przejazd przez linię kolejową, przy którym znajdują się niekorzystnie usytuowane skrzyżowania DK20. Powoduje to problemy z bezpieczeństwem ruchu drogowego i pieszego. Bieżące działania, prowadzone we współpracy z PKP, poprawiły warunki ruchu pieszego w tym rejonie, ale prawdziwym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w Złocieńcu będzie dopiero budowa obwodnicy w ciągu DK20. Zostały wyznaczone 4 wariant przebiegu obwodnicy, trzy po stronie południowej i jeden po stronie północnej. Długość w zależności od wariantu wynosi od około 6 do około 8 km.

strona internetowa projektu:  http://www.obwodnicazlocienca.lafrentz.pl/

strona internetowa projektu: http://www.obwodnicastargardu.lafrentz.pl/

źródło : GDDKiA

Related posts

Adamczyk: gdyby nie dotacje rządowe, podwyżka cen biletów PKP Intercity wyniosłaby 50 proc.

JK

Budowa bulwaru spacerowego przy Starej Świnie

Admin

Uwaga podróżujący pociągami. Zmiany w rozkładzie jazdy

Admin

W poniedziałek przedwstępna umowa na terminal kontenerowy w Świnoujściu

JK

Kolejny krok do niezależności energetycznej. Coraz bliżej powstania farm wiatrowych na Bałtyku 

KM

Nowe tereny dla przedsiębiorców pod Stargardem

JK

Zostaw komentarz

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie