odpisano umowę na realizację I etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Drogę o długości 4,2 km wybuduje firma Budimex. Wartość zawartej umowy to około 89,5 mln złotych. Inwestycja powinna zostać oddana do ruchu przed końcem 2023 roku.
Wykonawca ma za zadanie opracować projekty wykonawcze i zrealizować roboty budowlane. Jest już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i po przekazaniu placu budowy, co powinno nastąpić w ciągu najbliższych dwóch tygodni, wykonawca będzie mógł przystępować do pierwszych robót.
Obwodnicę Przecławia i Warzymic, o długości ok. 6,5 km, pierwotnie miała zaprojektować i wybudować firma Energopol Szczecin. Wykonawca opracował dokumentację i uzyskał decyzję ZRID. Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, co w grudniu 2019 roku spowodowało odstąpienie przez GDDKiA od umowy z tą firmą.
Zaszła konieczność dokonania zmian w pierwotnym projekcie w obszarze węzła Szczecin Zachód. Wynikało to z ujęcia w rządowym Programie budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz zaawansowanymi pracami przygotowawczymi dotyczącymi budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6. W efekcie realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic podzielono na dwa etapy.
Etap I – od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne (długość 4,2 km) – podpisaliśmy umowę na realizację.
Etap II – od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (długość 2,3 km) – trwa aktualizacja dokumentacji projektowej (umowa podpisana w grudniu 2020 r.).
I etap obwodnicy będzie się rozpoczynał od ronda Hakena na granicy Szczecina i kończył na przecięciu z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.